Chifle cu dovleac sau chiflele Galustei




Later edit: am convins-o sa ne povestească  chiar ea peripetiile cu dovlecii. 🥳🥳🥳🥳


Trebuie inainte de orice altceva sa va vorbesc despre Galusca.
Galusca este o persoana deosebita pentru mine si nu numai.
O fost angajata in domeniul bancar, care a  avut curajul si puterea sa o ia de la capat in alt domeniu si in alta tara. Felicitari pentru asta!!!!!
Acum, avand o perioada de pauza si o pasiune pentru dovleac 😁😂😂, s-a apucat sa experimenteze.
Si asta face de o saptamana.
 A plecat de la un amarat de felinar si s-a ajuns la saptamana dovleacului.
Adica toate sau aproape toate preparatele servite de ei saptamana  asta contin dovleac.

Din pacate nu am reusit sa o conving pe ea sa posteze ceva despre asta. Chiar imi doream un Guest Post cu ea si dovlecii ei.
Buuun...
 Pot sa va spus doar atat: pe langa felinare...3 la numar, a  gatit Ravioli cu dovleac si ricotta, placinta cu dovleac, chifle cu dovleac, probabil supa crema de dovleac si cine stie ce alte preparate.
Stiu doar ca m-am oferit sa ii platesc biletul de avion partenerului ei de viata doar sa il scap de dovleac :().




Si acum o s-o las pe ea sa povesteasca toate peripețiile din saptamana dovleacului:

"O casa fara dovleci de Halloween, nu e o casa serioasa, m-am gandit eu. Si cum timp la dispozitie am avut, chiar prea mult, m-am apucat mai intai sa inspectez piata. Ma rog, sa inspectez campurile oamenilor de unde pot sa-mi aleg un dovleac mare, mare, si frumos. Si am inspectat vreo 2 zile, campuri, campii, curti, ferestre. Nimic. Nici urma de dovleac. Ultima varianta- aprozarul din satul vecin. 2,50 € pe kg placintarul, 1,35 € pe kg ala marele. Mi-am ales doi, unul mare si unul mic, daca tot e cu dovleci s-o pun si de-o placinta. 14 kg in total. Si m-am apucat sa scobesc. Si sa scobesc. Si cred ca am scobit cam mult ca un ochi e cam mare, cam ca ala de la Big Brother si o gura laaarga. Mi-ar FI trebuit pt asta o lumanare din aia de botez, dar n-am avut si i-am pus inauntru o lanterna. Asa de proba pt marea seara de Halloween. Ala mic a iesit bine, doi ochi de drac superbi, ce pacat ca e numai unul! Ma uit la ceas, ma uit la dovleac, ma uit la ceas, ma uit la mine - papuci si pijama. In 10 minute, inchide. Iau repede cainele si portofelul si fuga la aprozar. "A , te-ai intors, era bun dovleacul..." "Nu. Absolut deloc. Era sec, de aia m-am intors, am mancarea pe foc " Credeam ca imi face cadou unul , dar n-a functionat strategia, asa ca am mai cumparat doi placintari si fuga acasa ca ma arde tare talentul. Alte 9,8 kg de dovleac. Dovleac in frigider, dovleac pe frigider, dovleac pe masa, sub masa, pe pereti. Si am si gatit 😂. Placinta cu dovleac 1, risotto ci dovleac, crema de dovleac, placinta cu dovleac 2, paine cu dovleac, ravioli cu dovleac. Intre mese? Seminte. Evident, de dovleac. Ceva proaspat? Dovleac. Crud! Arni, un adevarat erou. Dupa 4 zile de dovleac, inca se mai intoarce acasa. E un pic galben la fata. O fi de la dovleac? 🤔 In fine, de Halloween si o seara inainte a plouat. Mult. Si dovleacul mare s-a inundat. Dovlecii mici i-am tinut inchisi in casa. Si ce? Nu pot sa pun si eu felinare afara de luni incolo, cand se mai indreapta vremea? PS: am pus la uscat toate semintele. Dar absolut toate, si pana la anul ma apuc sa cultiv dovleci."

Despre Galusca o sa mai vorbesc si altadata. Acum, cu acordul ei va voi prezenta chiflele cu dovleac .

Ingrediente: 

600 g faina,
300 g dovleac fiert 
250 ml lapte 
50 ml ulei 
30 g zahar 
10 g sare
1 ou
1 cub drojdie proaspata (25 g)
1 galbenus pt uns 
1 lingura curcuma






Mod de preparare: 
Curatam si taiem dovleacul in bucati, il punem la fiert si apoi il pisam cu o furculita pana devine un piure. Punem la incalzit laptele, intre timp punem faina pe masa de lucru, in centru punem dovleacul, laptele caldut, uleiul, oul, zaharul si drojdia maruntita. 
Incepem sa incorporam farina incet,  incet, si sa framantam aluatul, apoi adaugam curcuma si sarea continuand a framantare pana cand aluatul devine moale, elastic si nu se lipeste de maini. 
Il punem intr-un castron cu putina faina sa nu se lipeasca, facem o cruce ( pt cine nu stie inca, crucea nu are nici o legatura religioasa cu painea,  dar asta povestim intr-un alt post), acoperim cu folie alimentara si lasam la dospit 2-3 ore intr-un loc cald. 
Cand aluatul si-a dublat volumul,   il framantam lejer un pic, apoi formam bile de circa 150-200 g. Cu sfoara alimentara legam lejer bilele, la jumatate, apoi in 4, in 6, in modul sa formam "feliile de dovleac", apoi le punem intr-o tava cu hartie de copt. Ungem cu galbenus fiecare chifla si lasam la dospit 30 min. Incalzim cuptorul la 180 grade si coacem  pt 30 min.
Tips: odata ce am taiat si eliminat sfoara, in loc de "codita de dovleac" putem sa punem in centrul chiflei jumatati sau sferturi de batoane de scortisoara.

Comentarii

  1. Excelent articolul, tare apetisante chiflele, Bravo, dudutelor! ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Eu sper sa fie inceputul unei colaborări frumoase si de lunga durata 😁

      Ștergere
  2. Multumim!! 😘. Povestind povesti de viata, intre timp mai scapa si cate-o reteta, pentru ca trebuie sa mancam , oameni, daca nu, cadem pe strada (cum spune mama mea 🤣)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ce părere ai despre această reţetă? Lasă-ne un comentariu să ne spui cum ţi-a ieşit sau dacă ai nevoie de îndrumări suplimentare.


******************************************************************************************************************************************************************

Dacă ţi-a plăcut reţeta şi vrei să primeşti newsletter de câte ori preparăm ceva nou, lasă-ne adresa ta de email.




***********************************************************************************

Postări populare